Neo-brutalisme en gamification in actie

Een project voor Soubry door

thinktomorrow-team-0007-ben.jpg
thinktomorrow-team-0006-caro.jpg
thinktomorrow-team-0000-tijs.jpg
thinktomorrow-team-0001-sofie.jpg
thinktomorrow-team-0002-sarah.jpg
thinktomorrow-team-0003-marlo.jpg

Jongvolwassenen aanspreken

Bruut! Bruter! Bruutst!

Jongvolwassenen zijn niet de hoofddoelgroep van Soubry, maar wél de kopers van morgen! 

Met deze belangrijke generatie voor ogen stelden we de volledige campagnestrategie achter Soubry op Kamp scherp. 

Jongeren en jongvolwassenen aanspreken doe je tegenwoordig met:

Allemaal goed en wel, maar, wat is Soubry op Kamp? 🙈

website-visuals-campagnebeeld.png

Soubry op Kamp 2024, da's

Alle badges verdienen

Dashboard met spaarprestaties

Meer barcodes sparen dan je buurdorpen

Plezant campagne voeren!

WAT IS DAT EIGENLIJK?

SOUBRY OP KAMP

  • Een jaarlijkse spaaractie van Soubry.
  • Aansporen van Belgische jeugdverenigingen om zo veel mogelijk Soubry pasta te eten.
  • Gespaarde barcodes van op de verpakkingen inruilen voor gratis pasta. 
  • Van zomerkampen een smaakvol succes maken dankzij de hulp van familie en vrienden.
  • Kans maken op een superdeluxe pastabar op kamp en andere leuke prijzen.
social-retargeting-03.png

Jonge ambassadeurs dankzij onze kennis en ervaring

Doordachte beslissingen dankzij uitgebreid onderzoek

Het bekendste pastamerk van België voert al 6 jaar de Soubry op Kamp actie. En wij mogen die al 6 jaar lang vormgeven. Lucky us. 🤩

Op basis van de uitgebreide rapportages over wat wel én niet werkt bij de Soubry op Kamp fans, maakten we doordachte keuzes omtrent communicatiestijlen en vormgeving.

girlspaghetti.png

Onze keuzes

Hoe neo-bruter, hoe liever ...

En vooral, des te harder onze campagne opvalt bij de doelgroep

  • Binnen de advertentiestrategie werkten we met 6 doelgroepen, met voor iedere doelgroep relevante visuals die in 't oog springen en uitdagen.
  • Via de advertentieplatformen van Meta en TikTok grepen we de aandacht en probeerden we zoveel mogelijk bezoekers naar de campagnesite te lokken.
  • Met activatiemails spoorden we deelnemers van vorige edities aan om terug mee te doen. 
  • Met geautomatiseerde workflows doorheen de campagneperiode hielden we ingeschreven verenigingen gemotiveerd om te sparen. 
  • Een social post als reminder dat de campagne grootster zou terugkomen, lokte veel nieuwsgierige - en vooral ongeduldige - Soubry-fans. 😉
  • Intensief aanwezig zijn, communiceren, liken, sharen en opvolgen was de sleutel van deze succesvolle campagne. 🔑
website-visuals-social-media.png

Next level

Gamification voor 'desire'

Van zodra je de aandacht en interesse van de doelgroep hebt, komt het eropaan die vast te houden en de groep naar het volgende level van de marketingstrategie te brengen, de fase van 'desire'.

Wat betekent dat, 'desire'?

We willen bij ingeschreven verenigingen verlangen opwekken om gedurende een lange periode Soubry pastapakjes te verzamelen en zo barcodes te blijven sparen. De ideale strategie? Met allerhande gamification technieken de verenigingen aansporen om te sparen.

website-visuals-proces-vierkant-04.png
website-visuals-proces-vierkant-03.png
website-visuals-proces-vierkant-02.png
website-visuals-proces-vierkant-01.png

Gamification

Hoe uitte zich dat?

  • Een gepersonaliseerd dashboard om spaarprestaties op te volgen
    • Met een digitale barcodeteller 
    • En met een pakjespuntenteller, want hoeveel borden pasta zijn er al verdiend? 🍝 
  • Het ontgrendelen van badges na laagdrempelige opdrachten
soubryopkamp-popups.jpg
website-visuals-ipad.gif

Deelnemen is plezant.
Winnen net iets plezanter

Om de doelgroep nog actiever te laten deelnemen aan deze campagne, breidden we ook de prijzenpot uit.

  1. 3 MOBIELE PASTABARS WEGGEVEN
    Pasta à volonté op kamp, wie wil dat nu niet? De beste spaarder wint traditiegetrouw het bezoek van een mobiele pastabar op kamp. Dit jaar kregen ook de 'verliezers' een tweede kans. Want we verlootten er een onder de rest van de spaarders en ook met een social media giveaway kon je er eentje winnen. 

  2. MIKADO XL VOOR DE SNELSTE SPAARDERS
    Daarnaast kregen de eerste 200 deelnemers met alle badges (urgentie) ook een reuzeleuk Mikado XL-spel, goed voor uren spelplezier. Makkelijk gewonnen door kleine opdrachten die het engagement aan de spaaractie en het delen op social media vergrootten.

Zo zorgt Soubry ook dit jaar weer mee voor een extra smakelijk zomerkamp. 🍝 

website-visuals-barcodes.png