3 min. leestijd
Anti-content & niche-tribes, TikTok trend van 2025
Wat als TikTok in 2025 jouw merk niet alleen viraal maakt, maar omtovert tot een culturele beweging? Ontdek hoe anti-inh...
Ja, natuurlijk! Bij elke video die je bekijkt of zelf post, kan je een bijschrift toevoegen. Vaak staat die vol met hashtags. En het moet gezegd, de hashtags bereiken hun doel. Inhoud te groeperen, zodat je naar vergelijkbare soorten video's kunt zoeken. De populaire tags #funny en #memes zijn hier duidelijke voorbeelden van.
Oké, je kent nu het nut van hashtags. Waar welke hashtags zou jij als merk met jouw video kunnen gebruiken in de beschrijving? 3 manieren om dat uit te zoeken:
Vind je ‘t nog steeds moeilijk om de juiste hashtags te kiezen? Bekijk deze voorbeelden dan eens:
Algemene TikTok Hashtags
#tiktok #love #like #follow #explore #meme #video #followforfollowback
Hashtags voor Food-Related Content
#myrecipe #easyrecipe #foodrecipe #mysecretrecipe #veganrecipe #tiktokrecipe #foodislove #healthyfood #newrecipe #videorecipe
Hashtags voor grappige content
#comedy #featurethis #featureme #prank #15svines #trending #1mincomedy #blooper #1minaudition
Specifieke TikTok Hashtags
#foodtok #dancetok #booktok #snacktok #cleantok
Hashtag-uitdagingen zijn de meest vermakelijke manieren om betrokkenheid bij jouw TikTok audience op te bouwen. Met challenges gebruik je specifieke aangepaste hashtags om gebruikers aan te moedigen video's over een thema te maken.
Hoe je te werk gaat? Je maakt een inleidende video, waarin je de uitdaging demonstreert en aan anderen uitlegt wat je wilt dat ze doen om je uitdaging aan te gaan.
Maar om een hashtag-uitdaging te laten slagen, moet je het simpel houden. Niemand gaat een uitdaging aan die voor hen te moeilijk is om te voltooien. Je wilt het ook leuk houden, want dat is de belangrijkste reden waarom mensen er graag bij zijn. Heb je al gehoord van de TumbleWeed Challenge van Jimmy Fallon? Hi-la-risch.
Er zijn meerdere manieren om een influencer-campagne op TikTok uit te voeren en misschien is de gemakkelijkste en meest efficiënte manier om deel te nemen aan een reeds bestaande hashtag-uitdaging. Haak in op die challenges, want elke week zijn er nieuwe trends of uitdagingen op TikTok waarop heel veel gebruikers inhaken.
Ben je meer het creatieve type en wil je dat je duizenden (of miljoenen) in de voetsporen treedt van je eigen uitdaging? Dan is het lanceren van je eigen uitdaging de juiste keuze. Koekjesgigant Oreo introduceerde hun #OreoChallenge over de hele wereld en
Maar eerlijk is eerlijk, het pakt niet altijd zo groots uit. Neem Eastpak bijvoorbeeld, zij lanceerden een TikTok-challenge waarbij er slechts 25 deelnemers aan de challenge meededen. Geen gigantisch aantal deelnames, maar hun aanwezigheid ging niet onopgemerkt voorbij. En daar draait het bij TikTok tenslotte om, gezien worden.