De TikTok trends van 2024
Creative bravery. Daar draait het dit jaar allemaal om. Maar wat betekent dat nu precies?
We zouden Think Tomorrow niet zijn, als we de ‘Think’ niet gebruiken in onze dienstverlening. Wij houden steeds de volgende twee zaken in ons achterhoofd, het doel en de eindgebruiker.
1/ Denk altijd vanuit de gebruiker van je website.Je gebruiker is op zoek naar informatie. Je maakt hem het gelukkigst als hij die snel vindt. Gebruik daarom geen termen die heel vakspecifiek zijn, maar heldere, duidelijke taal.
tip: Dit is iets dat je best niet in je ééntje doet. Organiseer een scenariosprint met een aantal mensen. Schrijf alle mogelijke scenario’s uit op post-its. Daarna verzamel je alle scenario’s in een spreadsheet. Al deze scenario’s en voorwaardes implementeer je daarna op je website.
2/ Het doel bepalen van de pagina’s
Er wordt nog te snel gekozen voor een website die er mooi uitziet, een leuk portfolio heeft of krachtige animaties heeft. Zelden denken bedrijven na over de echte problemen.
Als de gebruiker een bepaalde vraag heeft over dienst X, vindt hij dan in een oogwenk de juiste informatie? Dat is het ideale plaatje om een nieuwe website te starten. Gericht op het doel dat je wil verwezenlijken, in dit geval ‘informatie aanbieden aan de gebruiker’. Een doelgerichte website levert je veel meer op dan een “mooie” website. Tenzij je gaat voor het digitale visitekaartje, dan zit je wel goed.
Tip: het is belangrijk om steeds één specifiek doel in te stellen. Een website kan uiteraard meerdere doelen dienen, maar door één doel voorop te zetten, is de kans op succes groter.
Mogelijke doelen voor je website zijn:
Twijfel je nog over de doelstellingen van jouw website? Wil met ons de oefening rond ‘user scenario’s’ maken? Sofie, Sarah en Johnny staan klaar om met jou in gesprek te gaan met de juiste antwoorden.