De TikTok trends van 2024
Creative bravery. Daar draait het dit jaar allemaal om. Maar wat betekent dat nu precies?
Mensen gebruiken Pinterest om ideeën op te doen. Wat ga ik vanavond eten? Welk dessert zal ik maken voor mijn gasten? In welke stijl wil ik mijn woonkamer inrichten? Dan is het aan jouw merk om te verschijnen op het juiste moment. Misschien willen mensen wel meer te weten komen over jouw merk? Of overwegen ze aankoop. De moeite waard om uit te testen! Heb jij een product dat past binnen de leefwereld van Pinterest? Dan is adverteren op het platform vast een goede investering!
Benieuwd wat Pinterest voor jou specifiek kan betekenen? 👉 Contacteer ons.
Adverteren op Pinterest kun je met verschillende doelen in het achterhoofd.
Merkbekendheid vergroten
Door het gebruik van Pinterest advertenties kun je ervoor zorgen dat mensen jouw merk leren kennen. Het is erg belangrijk dat mensen bewust zijn van het bestaan van jouw merk. Hoe gaan ze het anders kopen? 😉
Overwegingen beïnvloeden
Met deze doelstelling kun je meer bezoekers naar je website leiden of meer mensen je app laten installeren. Wanneer mensen deze stap zetten, tonen ze interesse in je merk en kun jij ze omzetten naar een effectieve lead.
Conversies genereren
Deze doelstelling geeft jou de kans om via je Pinterest advertenties verschillende conversies te bereiken. Zo kun je gaan voor meer inschrijvingen, betere leads of meer verkopen op je website.
Stap 1: doel bepalen
Het is enorm belangrijk dat je met het juiste doel begint aan Pinterest advertenties. Zoals hierboven omschreven, kun je er verschillende kanten mee uit. Deze beslissing maak je daarom best op basis van je overkoepelende (digitale) marketingstrategie.
Stap 2: doelgroep selecteren
Je wilt er natuurlijk voor zorgen dat je de juiste mensen bereikt met jouw Pinterest advertentie. Je wilt relevant zijn voor je doelgroep zodat jouw advertenties het juiste effect hebben. Het doordacht instellen van je doelgroep is dus cruciaal.
Je kunt je doelgroep instellen aan de hand van:
Stap 3: plaatsing kiezen
Je advertentie op Pinterest kan op verschillende plaatsen getoond worden: in de zoekresultaten, tijdens het browsen of allebei.
Welke plaatsing je kiest, zal afhangen van je strategie.
Stap 4: advertentie creative maken
Op Pinterest is het van groot belang dat je advertentie visueel aantrekkelijk is, een verhaal vertelt en mensen benieuwd maakt.
Je kunt in je advertentie zowel een visual als een video gebruiken. Bij een video heb je de keuze om deze op de standaardbreedte of op de maximale breedte te sponsoren. Op de maximale breedte zal de advertentie groter verschijnen dan andere advertenties. Daarnaast kun je net zoals op Facebook en Instagram gebruik maken van een carrousel. In zo’n carrousel kun je twee tot vijf foto’s toevoegen waardoor je bijvoorbeeld verschillende producten kunt tonen.
Enkele best practices om rekening mee te houden:
Stap 5: Go!
Je strategie is bepaald, je doelgroep en plaatsing zijn gekozen en je creative is klaar. Ik voel het, jij bent helemaal ready om ervoor te gaan!
Uiteraard wil je als adverteerder ook weten wat jouw Pinterest advertenties opbrengen. Gelukkig heeft Pinterest ook een uitgebreid analytics-gedeelte waarin je alle statistieken die je wilt zien kunt terugvinden. Na het analyseren van je advertenties kun je optimaliseren en verbeteren, yes!
Denk jij nu: “Dat Pinterest adverteren is wel iets voor mijn bedrijf”? Ga er dan voor! Pinterest is nog een vrij nieuw platform en een onbewandeld pad waarin veel te ontdekken valt.
Weet je zelf niet goed hoe eraan te beginnen? Stuur me dan gerust een mailtje op zita@thinktomorrow.be en we bekijken samen hoe we Pinterest kunnen veroveren!
Tot snel?